Wczytuję dane...
Model: MIR-481601
Kod producenta: MIR-481601
Waga produktu: 0.50 kg
Realizacja zamówienia: 24 godzin
EAN: 5901461816016
Koszt wysyłki od: brak. PLN
Producent: Mirage Hobby

PZL P-23 KARAŚ II. WERSJA Z 1939 ROKU Z DODATKOWĄ ANTENĄ ORAZ
POZIOMYM WYRZUTNIKIEM BOMBOWYM ŚWIĄTECKIEGO

PZL P-23 KARAŚ II. 1939 VERSION WITH AN ADDITIONAL ANTENNA AND ŚWIĄTECKI BOMB CARRIER

skala: 1:48
kat. no: 481601
EAN: 5901461816016


[PROFI SET]

• ELEMENTY FOTOTRAWIONE • KALKOMANIE DO 3 WERSJI MALOWAŃ • 3 FIGURKI • CZĘŚCI DRUKOWANE 3D • 24 BOMBY ODŁAMKOWE wz.24 • SZCZEGÓŁOWO ODWZOROWANE
WNĘTRZE SAMOLOTU • MASKI DO MALOWANIA KABINY • LINKA ANTENY • DODATKOWA ANTENA RADIOSTACJI N1/L/L• DWA WYRZUTNIKI BOMBOWE ŚWIĄTECKIEGO WZ.37

[PROFI SET]
• PHOTOETCHED PARTS • DECALS FOR 3 PAINT VERSION • 3 FIGURES • 24 FRAGMENTATION  BOMBS Mk 24 • HIGHLY DETAILED COCKPIT INTERIOR • CABIN PAINT MASK
• ANTENNA LINE • ADDITIONAL W/T N1/L/L ANTENNA • TWO ŚWIĄTECKI (24x12) BOMB CARRIERS Mk.37


Samolot PZL.23 Karaś został zaprojektowany przez inż. Stanisława Praussa przy współpracy z dr inż. Franciszkiem Misztalem w Państwowych Zakładach Lotniczych w Warszawie na zamówienie Polskiego Lotnictwa Wojskowego. Prototyp PZL.23 został oblatany w sierpniu 1934 r przez kpt. pil. Bolesława Orlińskiego. W 1936 r. wyprodukowano 40 Karasi A (oznaczanych też Karaś I), a w latach 1937-1938, 210 Karasi B (oznaczanych też Karaś II), które różniły się od Karasi A innym silnikiem, usunięciem slotów z przykadłubowej części skrzydeł i usterzeniem poziomym z odciążeniem rogowym. Samoloty Karaś B w 1936 r. weszły do użycia w eskadrach liniowych pułków lotniczych. Ostatnie partieprodukcyjne Karasi, dostały dodatkową górną antenę (odwrócone "L"). Dla samolotów PZL-23 oraz PZL-43 opracowano również poziomy wyrzutnik bomb odłamkowych Świątecki 24 x 12 wz. 37...


The PZL.23 Karaś was developed by Stanisław Prauss in co-operation with Franciszek Misztal at Państwowe Zakłady Lotnicze in Warsaw to an order from the Polish Air Force. The prototype PZL.23 was first flown in August 1934 by Capt. Bolesław Orliński. 40 Karaś As (also known as the Karaś I) were built in 1936, and 210 Karaś Bs (aka Karaś II) during 1937-1938, these differing from the Karaś As by having a different engine, no slats on the inboard wing section, and elevator with horn balance. Karaś Bs entered service in 1936 with line flights of the air regiments. The last production batches of PZL-23 Karas were given an additional upper antenna ("L" type). For the PZL-23 and PZL-43 planes, a additional horizontal 24 x 12 Świątecki fragmentation bomb launcher, wz. 37, wasdeveloped...

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...